.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کیهان: برای واحد مرکزی خبر دست بزنید!
روزنامه کیهان در یادداشتی از سریال​های تولیدی تلویزیون و ضعف خبرنگاران اعزامی رسانه ملی به سایر کشورها به شدت انتقاد کرد. به گزارش شمال نیوز،روزنامه کیهان در صفحه 10 امروز خود در یادداشتی انتقادی نوشت: رسانه ملی در آستانه 34سالگی انقلاب، نمی تواند و نباید بر اساس آزمون و خطا و یا سلایق مدیرانش و نه راهبردهای اصولی، اداره و مدیریت شود؛ حالا اگر شعار سال 91 را تنها و تنها در بخش اقتصادی خلاصه کنیم، اصلی ترین کلید توفیق در فضای کشور، تبلیغات تصویری و شنیداری بر پایه اعتمادسازی بر تولید ملی است.  وقتی صبح تا شب دائم تبلیغات بازرگانی رسانه ملی بر پایه محصولات غیربومی است و البته تبلیغ »مصرف گرایی« اصولا تحقق شعار سال 91 برای فرهنگ سازی در میان مردم، به امری محال تبدیل می شود.

ناگفته نماند که بخش عمده ای از درآمد رسانه ملی به حضور همین آگهی های بازرگانی محصولات خارجی است و حذف آن تقریبا غیر ممکن است اما هدف گذاری آن و یا تقویت شبکه «بازار» که اصولا معلوم نیست برای چه کسی پخش می شود و اصلا کسی آن را تماشا می کند به شدت می تواند این ضعف رسانه ملی را برطرف کند. و یا استفاده از محصولات داخلی در آثار نمایشی و برنامه های پربیننده است؛ این البته به نوعی بسته به نگاه باز و بخشنده مدیران رسانه ملی است که در سریال ها، حتی تصویر روزنامه ها و کتاب ها را هم شطرنجی می کنند که خدای نکرده(!) تبلیغ یک محصول فرهنگی نشود و مردم برای خرید آن صف نکشند!


البته رسانه ملی ما که برای تولیدات خبری اش در واحدمرکزی خبر، به خوبی راه کپی از سایر رسانه ها را آموخته و اصلا تولید ملی برایش معنایی ندارد شاید زیاد حوصله این خلاقیت ها و طرح و برنامه ها را هم نداشته باشد؛ وقتی بعد از اخراج کامران نجف زاده از فرانسه، یک خبرنگار دیگر واحد مرکزی خبر به فرانسه اعزام می شود و هر دو ماه یک بار یک گزارشی چیزی می فرستد که بگوید ماهم هستیم، زیاد توقعی نیست در نوروز امسال، گزارش خبری تلویزیون از تظاهرات مردم در خیابان های فرانسه مربوط به شبکه پرس تی وی باشد! حتما خبرنگار واحدمرکزی خبر در حال تهیه گزارش های مهم تری بوده و یا شاید هم دیدوبازدیدهای نوروزی اجازه فعالیت به او را نداده و این البته قصه دنباله دار همه خبرنگاران اعزامی تلویزیون به سایر کشورهاست و ...راستی چطور است که خبرنگاران اعزامی ما به سایر نقاط جهان در ایام عید نوروز کلا تعطیل هستند؟ نکند در کشورهای اروپایی هم نوروز برپا می شود! کلا به قول میرزا برای واحد مرکزی دست بزنید!


یادمان باشد، هر تولیدی نیاز به ایده و مجری دارد؛ تولید ملی هم نیاز به همت و ایده و مجری ملی دارد؛ حمایت از تولید ملی هم همین طور، با دست های خالی، کپی کاری از شبکه های ماهواره ای و تولد شبکه های مختلف بدون برنامه و هدف، در کنار آدم های کارمند شده غیرخلاق، کاری از پیش نمی رود. ضمن اینکه اگر تولید ملی، سریال تلخ و عذاب آور «حیرانی» است لطفا بی خیال تولید ملی شوید و به جایش ناواراو نشان بدهید و ارتش سری.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.